
GoPos czyli system dla każdego
14 października 2023
Pierwsza kasa fiskalna – jak wybrać?
14 stycznia 2024Oprogramowanie sprzedażowe dla firmy - wszystko, co musisz wiedzieć
Profesjonalne oprogramowanie sprzedażowe umożliwia automatyzację procesów, wystawianie faktur, skutecznie zarządzanie magazynem, a jednocześnie raportowanie i skalowanie biznesu. Pomimo tak licznych korzyści, wciąż wielu właścicieli przedsiębiorstw nie wykorzystuje tego potencjału. Czas to zmienić! W dzisiejszej publikacji przedstawiamy najskuteczniejsze kategorie oprogramowania sprzedażowego, które optymalizują działalność firmy na każdym etapie działalności.

Rodzaje oprogramowania sprzedażowego
Aby oprogramowanie sprzedażowe było skuteczne, konieczne jest pełne dopasowanie mechanizmu jego działania do specyfiki i natury danego sektora działalności. Właśnie dlatego wymienia się 3 podstawowe typy, które koncentrują się na odmiennych, ale równie ważnych aspektach prowadzenia przedsiębiorstwa. Jakie to rodzaje?
Point of Sale
Systemy POS stanowią przykład niezwykle istotnej infrastruktury handlowej. Zastosowanie odpowiednich narzędzi oraz integracji pozwala na stworzenie zaawansowanego, ale też bardzo intuicyjnego centrum zarządzania firmą.
Systemy Point of Sale dedykowane są wszelkiego rodzaju punktom usługowym, które obsługują klientów stacjonarnych. Rozbudowany pakiet dodatków zwiększa funkcjonalność oprogramowania, ułatwiając rejestrowanie dokonywanych transakcji, wystawianie faktur, a nawet zarządzanie magazynem!
Tak kompleksowy charakter wsparcia wpływa na realne korzyści dla przedsiębiorców. Doskonałym przykładem jest właśnie monitoring zapasów. Inwestycja w POS pozwala bowiem na optymalizację składowanych produktów. Wówczas właściciel biznesu unika nadmiernego gromadzenia asortymentu, co uwalnia przestrzeń i ogranicza wydatki.
Jednocześnie świadome zarządzanie magazynem eliminuje potencjalne braki poszczególnych składników. System Point of Sale gwarantuje zatem zrównoważone zarządzanie produktami w taki sposób, aby zachować świeżość oferowanych dań. Zarządzanie magazynem ma zatem wpływ na kształtowanie renomy danego punktu gastronomicznego.
Customer Relationship Management
Kolejną kategorią jest system CRM, odpowiedzialny za sprawne zarządzanie relacjami z klientami. Dlaczego jest to tak ważne?
Przede wszystkim ze względu na personalizację usługi! Tworzenie oferty dopasowanej do preferencji i upodobań klienta zbudza jego zainteresowanie oraz zaangażowanie, a w końcu - chęć skorzystania z propozycji.
Z tego powodu niektóre przykłady produktów marki GoPOS oferuje najnowocześniejsze rozwiązania Customer Relationship Management. Wbudowane funkcje gromadzą i zarządzają informacjami na temat konsumentów, co przekłada się na wszechstronność użytkowania.
Taki bank wiedzy pozwala na bardzo sprawną obsługę wszelkiego rodzaju zapytań, reklamacji, wątpliwości oraz skarg. System CRM przekłada się zatem na lepszą jakość obsługi klienta, w konsekwencji jego satysfakcję oraz lojalność.
Indywidualne podejście do użytkownika sprawia, że ten czuje się doceniony, co zwiększa przywiązanie do danej marki. Co więcej, takie standardy przyczyniają się do dalszego polecania biznesu, przyciągając kolejnych kontrahentów. Customer Relationship Management stanowi zatem drugi filar efektywnego oprogramowania sprzedażowego. Jaki jest trzeci?
Platformy e-commerce
Finalna kategoria sprawdzi się w przypadku stacjonarnych, ale również wirtualnych form handlu. Platformy e-commerce sygnowane znakiem GoPos zostały bowiem zaprojektowane z myślą o przedsiębiorcach operujących w segmencie gastronomii oraz retailu. Takie narzędzie skutecznie wspomaga pracowników działających w warunkach sporych wymagań odbiorców oraz znacznej dynamiki aktywności. To jednak nie wszystko!
Część aplikacji systemu GoPos również w tym przypadku wspiera biznesy wykazujące ambicje cyfrowej rentowności. Wówczas specjalistyczne oprogramowanie sprzedażowe ułatwia stworzenie interaktywnych sklepów internetowych oraz pełną obsługę zamówień, na każdym etapie cyfrowej transakcji. Korzyści dla użytkowników?
Przedsiębiorcy otrzymują dostęp do nieograniczonego źródła potencjalnych klientów. Odpowiednio zaprojektowana platforma e-commerce funkcjonuje w sposób globalny i całodobowy, co generuje spory potencjał do zarobku. Dodatkowo taka forma prowadzenia biznesu nie wymaga sporych kosztów operacyjnych. Fachowe oprogramowanie sprzedażowe umożliwia skalowalność firmy oraz optymalizację wszystkich wydatków.
Masz pytania ? Zapytaj naszego eksperta!
Funkcje oprogramowania sprzedażowego
Tych jest naprawdę sporo, ale wyróżnia się kilka elementarnych zadań, które spełnia profesjonalne oprogramowanie sprzedażowe.
- Pierwszy aspekt to rejestracja transakcji, czyli dokumentacja wszystkich aktywności zakupu i sprzedaży, co pomaga w określeniu oraz kontroli obrotu finansowego przedsiębiorstwa.
- Wystawianie faktur to kolejna rola, pozwalająca na szybkie i intuicyjne generowanie potwierdzeń sprzedaży, a następnie ich wysyłkę wprost do kupujących. Następne opcje to wspomniane już zarządzanie magazynem oraz relacjami z klientami. Jakie są ostatnie faktory?
- Przedostatni punkt to analiza sprzedaży, czyli szczególnie ważny składnik każdego nowoczesnego przedsiębiorstwa. Regularne i dokładne badanie zgromadzonych informacji umożliwia efektywną identyfikację trendów zakupowych, ale również ocenę wydajności poszczególnych pozycji oraz towarów, a nawet diagnozę wybranej strategii działania.
- Z tym wiąże się także finalny aspekt, czyli raportowanie. Rzetelne sprawozdania weryfikują konkretne segmenty firmy, pozwalając na wprowadzanie modyfikacji.
Wybór oprogramowania sprzedażowego
Zatem, jak wyselekcjonować specjalistyczny, a zarazem wygodny system sprzedażowy? Cały proces wyboru powinien uwzględniać kilka segmentów, które zagwarantują pełne dopasowanie do przyszłych warunków użytkowania.
Inwestycja powinna zatem brać pod uwagę sam typ działalności, czyli wszelkiego rodzaju detale i szczegóły, które mogą warunkować styl prowadzonego biznesu. Innym parametrem jest skala firmy - nowe i niedoświadczone instytucje prezentują zupełnie inny zakres potrzeb, w porównaniu do korporacji.
Jednak to właśnie potencjał do skalowalności jest znakiem rozpoznawczym fachowego oprogramowania sprzedażowego. Wówczas rozwój biznesu nie wymaga dodatkowego zaangażowania i uciążliwej wymiany już wdrożonego modelu działania.
Przytoczona wcześniej specyfika branży może generować dodatkowe wymagania funkcjonalne - właśnie dlatego rzetelne określenie osobistych potrzeb jest tak znaczące. Finalnym punktem jest budżet, który będzie tworzył pewne ramy zakupowe.
Oprogramowanie sprzedażowe - podsumowanie
Oprogramowanie sprzedażowe jest formą wirtualnego asystenta, który dba o każdy poziom prowadzonego biznesu. Jednak, aby zagwarantować pełną użyteczność i kompleksowość asysty, konieczne jest uwzględnienie indywidualnych preferencji przyszłego użytkownika. I chociaż rozwiązania GoPOS koncentrują się przede wszystkim na programach fiskalno-sprzedażowych, funkcjonalność integracji zdecydowanie poszerza potencjał pracy przyszłego użytkownika.
Brzmi interesująco? Dowiedz się więcej o oprogramowaniu sprzedażowym i wybierz rozwiązanie, które spełni Twoje potrzeby.